آموزش تصویری حرکت مارکبری در یوگا | پیک نیک
  

آموزش تصویری حرکت مارکبری در یوگا
ارسال شده در تاریخ 2016/12/18 | مرتبط با : گوناگون | بدون دیدگاه

در این مقاله با آموزش تصویری حرکت مارکبری در یوگا در خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز هستیم.

برای مطلع شدن از فواید این حرکت و همچنین آموزش صحیح حرکت مار کبری به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

آموزش تصویری حرکت مارکبری در یوگا

آموزش تصویری حرکت مارکبری در یوگا

1. بر روی شکم بخوابید و سر خود را روی پشت دستانتان بگذارید.

چگونگی انجام حرکت کبری در یوگا, فواید یوگا, آموزش یوگا, آموزش حرکات یوگا

حرکت کبری در یوگا – گام اول

2. کف دستانتان را کنار سر قرار داده و سرتان را بالا بیاورید. (قبل از انجام این حرکت باسن خود را منقبض کنید. این حرکت بسیار مهم است و در صورت منقبض نکردن باسن در هنگام حرکت کبری، به کمر شما صدمه وارد می‌شود.)

یوگا,فواید یوگا,آموزش حرکات یوگا

حرکت کبری در یوگا – گام دوم

3. سعی کنید با فشار آوردن بر کف دستان قفسه سینه را تا لگن بالا بیاورید. (لگن حتماً باید منقبض باشد.)

آموزش حرکات یوگا,یوگا, فواید یوگا,

حرکت کبری در یوگا – گام سوم

4. آرنج خود را صاف کنید و به بدن کشیدگی بیشتری دهید. (لازم نیست که این حرکت را بصورت کامل انجام دهید. سعی کنید به اندازه توانایی بدنتان به آن کشش دهید.)

یوگا,فواید حرکت کبری در یوگا, آموزش حرکات یوگا

حرکت کبری در یوگا – گام چهارم

5. آرنج خود را خم کنید و به ترتیب لگن، قفسه سینه و سر خود را به حالت اول بر گردانید.

فواید یوگا, آموزش یوگا, آموزش حرکات یوگا

حرکت کبری در یوگا – گام پنجم

این طبیعی است که در طول انجام حرکت کبری در یوگا به علت سفتی ستون فقرات و پشت خود احساس درد در این دو ناحیه داشته باشید. با انجام مکرر حرکات یوگا این مشکل بر طرف می‌شود.

فواید حرکت کبری در یوگا:
– قوی کردن ستون فقرات
– سفت کردن باسن

– باز کردن قلب و ششها
– تسکین عصب سیاتیک
– تحریک ارگانهای شکمی
– کمک به از بین بردن خستگی و استرس
– درمان آسم

– کشیدگی در قفسه سینه و ششها، شانه ها و ماهیچه های شکمی‌
– در متون قدیمی‌آمده است که حرکت کبری گرمای بدن را افزایش می‌دهد و بیماریها را از بین می‌برد.

موارد منع حرکت کبری در یوگا:

– سر درد
– بارداری
– صدمه دیدگی کمر

درمان قاعدگیهای نامنظم با حرکت کبری در یوگا
حرکت کبری برای افرادی که در قسمت پایین ستون فقرات خود احساس درد می‌کنند مفید می‌باشد. این حرکت سفتی قسمت پایین ستون مهره ها را کاهش می‌دهد، قفسه سینه را باز می‌کند و در کاهش استرس موثر است. این وضعیت یوگا، انعطاف پذیری ستون فقرات را تقویت می کند و به ماهیچه‌های بازوها و کمر نیرو می بخشد. همچنین حرکت کبری در یوگا برای قاعدگیهای نامنظم و یبوست موثر است.

تهیه و گردآوری: مجله تفریحی سرگرمی پیک نیک (www.piknic.ir)

آموزش ۱۰ حرکت ساده یوگا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما



تمام حق و حقوق برای این پایگاه محفوظ است
کپی برداری از مطالب پیک نیک فقط با ذکر منبع مجاز است