آیا حرکت دراز نشست برای لاغری موثر است؟ | پیک نیک
  

آیا حرکت دراز نشست برای لاغری موثر است؟
ارسال شده در تاریخ 2016/03/16 | مرتبط با : تناسب اندام, گوناگون | بدون دیدگاه

اکثر کسانی که قصد لاغر شدن دارند و میخواهند چربی های دور شکم را آب کنند اولین چیزی که به ذهنشان می رسد حرکت دراز و نشست است .اما آیا این ورزش به قدری که همه تصور می کنند تاثیر گذار است ؟ پاسخ به این سوال را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

 

آیا حرکت دراز نشست برای لاغری موثر است؟

آیا حرکت دراز نشست برای لاغری موثر است؟

پاسخ کوتاه این است: نه. دراز و نشست، یک تمرین اساسی است که مرکز بدن را تقویت می‌کند اما به شما کمک نمی‌کند که چربی بسوزانید و لاغر شوید.

دراز و نشست لایه چربی روی عضلات شکمتان را آب نمی‌کند
واضح است که فعالیت قلبی عروقی شدید برای کاهش وزن و لاغر شدن ضروری است. اما این واقعیتی است که باید با آن روبه رو شوید: دراز و نشست و تمرینات روزانه شکمی به تقویت فیبرهای عضلانی درمیان تنه‌تان کمک می‌کند اما لایه چربی روی عضلات شکمتان را آب نمی‌کند. اگر در حال حاضر سعی دارید وزن کم کنید و لاغر شوید، باید به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن‌تان، کاردیوی کافی اضافه کنید. این بدان معنا نیست که شما باید مانند یک قهرمان تمرین کنید، اما قطعا به تمرینات با شدت متوسط تا بالا نیازدارید. فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. به یاد داشته باشید که کاردیو لزوما مستلزم دویدن سریع نیست.

فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا، همگی برای کاهش وزن مناسب هستند. برای مؤثر‌تر کردن تلاش‌های کاهش وزن‌تان، درهفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین کاردیو انجام دهید.

دراز و نشست، تمرین تقویت کننده مرکز بدن

انجام دراز و نشست باعث تقویت عضلات مرکز بدن می شود. فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن غیر قابل انکار هستند. انجام دراز و نشست و تمرینات شکمی نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند و اندام‌تان را خوش فرم‌تر می‌کنند بلکه به بهبود تعادل و هماهنگی شما نیز کمک کرده و همچنین تکیه گاه لازم برای ستون فقرات شما را فراهم می‌کنند.

عضلات شکم شما اساسا کل بدن‌تان را نگه می‌دارند، به همین دلیل قطعا مهم است که میان تنه‌تان را تمرین دهید که انجام دراز و نشست ورزشی مناسب برای عضلات میان تنه است. اما اگر هدف‌تان این است که اندامی شبیه افراد روی جلد مجلات داشته باشید، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی تان ضروری است.

 

آیا حرکت دراز نشست برای لاغری موثر است؟

 

تمرین دراز و نشست به لاغر شدن شما کمک نمی‌کند اما…
درست است که درازو نشست به کاهش وزن و لاغر شدن شما کمک نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که شما باید عضلات شکم‌تان را به حال خود رها کنید. عضلات شکم شما عملا از هر بخش بدن‌تان پشتیبانی می‌کنند، از جمله ستون فقرات. این بدان معناست که دراز و نشست و تمرینات تقویت کننده‌ی مرکز بدن، یک بخش حیاتی از تمام برنامه‌های کامل تمرینی هستند.

به عنوان بخشی از رژیم تمرینی جدیدتان، یک رژیم غذایی سالم را با فعالیت کاردیوی اضافی ترکیب کنید. هرچند ممکن است این نکات ساده به نظر برسند اما مهم است که بدانید محدود کردن خودتان به انجام درازو نشست و به هم فشردن میان تنه‌تان به طور مدام، شما را به نتایج مورد نظرتان نخواهد رساند.

رژیم غذایی سالم + ورزش= لاغر شدن
اگر یک رژیم غذایی سالم را با یک برنامه تمرینی کامل ورزشی ترکیب نکنید، به سادگی به نتایج مورد نظرتان نمی‌رسید و لاغر نمی شود. هرچند ایرادی ندارد که گاهی اوقات چیزبرگر یا پیتزا بخورید اما بسیار مهم است که در روز حداقل ۵ فنجان میوه و سبزی بخورید و همچنین پروتئین‌های سالم مصرف کنید.

منابع سالم پروتئین عبارتند از سینه مرغ، گوشت گاو بدون چربی و غذاهای دریایی. همچنین توصیه می‌شود برای کم کردن وزن باید به مقدار غذایی که مصرف می‌‌کنید، به دقت توجه کنید. اگرچه لزوما نیازی به شمارش کالری نیست اما مهم است به یاد داشته باشید که به منظور کاهش وزن و لاغر شدن، باید کسری کالری پیدا کنید. خوردن حدود ۳۵۰۰ کالری در هفته یا ۵۰۰ کالری کمتر در روز، در مدت ۷ روز منجر به ۵۰۰ گرم کاهش وزن می‌شود.

سایر مقاله های پیشنهادی :

چند تمرین عالی برای تناسب اندام و کاهش وزن

بررسی دلایل عدم کاهش وزن

دشمنان کاهش وزن را بشناسید

روش های مناسبی برای لاغر شدن و کاهش وزن

کاهش وزن با پیاده روی

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

 

 

تهیه و گردآوری: مجله تفریحی سرگرمی پیک نیک (www.piknic.ir)


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما



تمام حق و حقوق برای این پایگاه محفوظ است
کپی برداری از مطالب پیک نیک فقط با ذکر منبع مجاز است