چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟ | پیک نیک
  

چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟
ارسال شده در تاریخ 2013/12/29 | مرتبط با : بیماری ها و راه درمان | 2 دیدگاه

برخی افراد به دنبال احساس نفخ مدام و مشکلات ناشی از آن در اولین قدم به حذف مواد غذایی روی می‌آورند و بر همین اساس مواد غذایی مثل حبوبات و سبزیجات را که عموما به عنوان غذاهای نفاخ شناخته می شوند از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند.توضیحات بیشتری در این باره را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

 

چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟

چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟

دکتر محمد علی حافظی گفت: برخی افراد به دنبال احساس نفخ مدام و مشکلات ناشی از آن در اولین قدم به حذف مواد غذایی روی می‌آورند و بر همین اساس مواد غذایی مثل حبوبات و سبزیجات را که عموما به عنوان غذاهای نفاخ شناخته می شوند از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند.

وی ادامه داد: باید به این افراد توصیه کرد برای درمان مشکل نفخ راه درستی را انتخاب نکرده‌اند، چرا که سبزیجات و میوه‌ها از موادغذایی مورد نیاز بدن و جزو منابع غنی فیبر هستند و حذف این مواد از برنامه غذایی می تواند زمینه ساز مشکلات گوارشی بسیاری شود که شایع‌ترین آن یبوست است.

این متخصص داخلی به افرادی که دچار نفخ می‌شوند، توصیه کرد: این افراد قبل از هر اقدامی باید نفخ خودشان را بشناسند و دلیل اصلی آن را با راهنمایی‌های پزشک متخصص پیدا کنند.

حافظی اظهار داشت: احساس نفخ بسیاری از افراد به این دلیل است که اسفنکتر تحتانی مری شان گشاده شده است. در این حالت مصرف خوراکی‌هایی مثل نوشیدنی‌های کافئین دار، نوشابه‌های گازدار حتی چای، قهوه و نسکافه و مصرف خودسرانه برخی داروها هم می تواند به شل شدن بیشتر اسفنکتر تحتانی مری منجر شود.

وی با بیان این که حرف زدن در زمان نوشیدن آب، سیگار کشیدن و آدامس جویدن هوای بیشتری داخل معده می‌کند، افزود: نفخ کردن معمولا نمی‌تواند تنها به دلیل مصرف یک ماده غذایی خاص باشد، به همین خاطر حذف مواد غذایی بدون مشورت با پزشک نه تنها راه حل مناسبی نیست بلکه حتی گاهی نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

این متخصص داخلی در ادامه عنوان کرد: حبوباتی مانند لوبیا، عدس، لوبیای سویا، نخود فرنگی، همچنین لبنیات شیر، بستنی، پنیر، سبزیجاتی همچون کلم بروکلی، گل کلم، خیار، مارچوبه، کرفس، کاهو، سیب زمینی، شلغم، پیاز، تربچه، سیر، هویج، بادمجان و میوه‌هایی مانند زردآلو، سیب، گلابی، آلو، موز، کشمش از مواد غذایی هستند که می‌تواند باعث افزایش نفخ در افراد شود.

وی ادامه داد: جو دوسر، ذرت، برنج، دانه‌های کامل به علت وجود فیبر همچنین آرد گندم و بالاخره در میان مغزها بادام هندی از دیگر مواد غذایی است که معمولا از آنها به عنوان نفاخ یاد می‌شود و افراد باید در مصرف آن‌ها آگاهانه تصمیم بگیرند.

امیدواریم از مطالب ارسال شده در پیک نیک رضایت داشته باشید.

مطالب پیشنهادی :

اطلاعات کامل در مورد پروتز سینه

کیست سینه در زنان

زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان میشود

مشکل پف آلود بودن چشم ها

آموزش ماساژ صورت

چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم؟

نکاتی که هر دختری باید بداند

بیماری جنسی که از ایدز خطرناک تر است

همکار گرامی ، باز نشر مطالب پیک نیک تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد، لطفاً رعایت کنید.







نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما



نوشیدنی هایی که شکم را کوچک میکند | پیک نیک در 2014/03/01 گفته :

[…] چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟ […]



دلایل آب نشدن چربی شکم | پیک نیک در 2014/05/14 گفته :

[…] چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟ […]



تمام حق و حقوق برای این پایگاه محفوظ است
باز نشر مطالب پیک نیک تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد